Monday, November 19, 2012

A Sneek Peek of My Hair - Uma Espreitadela ao Meu Cabelo

   As you all know, I've tried many different liquid shampoo brands in the past, but I keep going back to the one I used since I was a child, Garnier - Fructis Curl & Shine. No matter what any review says or how appealing the product looks, I vow to stop looking for another liquid shampoo. Why should I keep looking for perfection in a bottle when I already have, Fructis is by far one of the best shampoo's for curly hair for me, and I love it's affordable price too! Of course I'll switch to my solid shampoo every now and then but in terms of liquid, I'm set for life. I look forward to buying the Garnier - Fructis Fall Fight also, hope it works though.
   So here is a picture of my hair, I took it this morning, I'm amazed how it grew so long over the years! Around the age of 15, I cut my hair super short like jaw length, I didn't dislike it, it just gave me a very "little girl" look. So it's taken me about 5 years to grow my hair out. I hardly ever blow dry it, I try to air dry as much as possible, no mousee, no gel, no hairspray. I only straighten my hair or tease it when I poufe it, which is like once a month or so. I apply a hair mask twice a week at the most and wash it every other day. As for hair cuts, I cut it every three months, which is about 4 times a year, I've also never dyed my hair and I don't intend to unless it is needed.


 Como todos vocês já devem saber, já experiementei diferentes marcas de châmpom, mas mesmo assim continuo aquele que uso desde criança, Garnier - Fructis Hidra Caracois. Não me interessa o que qualquer comentário ou crítica diz ou até a atracção possível do produto, comprometi-me a parar de olhar para outros châmpom's líquidos. Porque continuar a procurar a perfeição  numa garrafa, quando eu já a encontrei, Fructis é de longe um dos melhores châmpom's para cabelos encaracolados, e adoro o seu preço acessível e claro que vou alternando com o meu châmpom sólido. Estou ansiosa para comprar o "Garnier - Fructis Fall Fight", espero que funcione.
   Aqui têm uma foto do meu cabelo, foi tirada esta manhã, estou espantada como cresceu tanto ao longo dos anos! Com cerca de 15 anos, cortei o meu cabelo super curto, mais ou menos pelo queixo, não desgostava, dava me era aquele look de menina. Por isso, levei cerca de 5 anos para crescer o meu cabelo até este comprimento. Quase nunca utilizo o secador, tento secar ao natural o mais possível, nada de mouse, nem gel, nem laca. Eu só estico o meu cabelo quando faço um poufe, o que é mais ou menos uma vez por mês ou assim. Aplico uma máscara duas vezes por semana no máximo, e lavo de dois em dois dias. Quanto às idas à cabeleireira, corto a cada três meses, o que acaba por ser cerca de 4 vezes por ano, nunca pintei o meu cabelo e não tenciono fazê-lo a menos que seja necessário.

No comments:

Post a Comment